onsdag 24. november 2010

Treningsplan for vinteren 2010/2011

Treningsopplegget i vinter blir som følger:
Langturene tas i skisporet (3-8 mil pr helg fram til påske),  intervallene (en kort og en lang pr uke) tas på Bislett,  og innimellom 2-3 styrkeøkter, og kanskje en middels lang løpetur eller skøyteøkt (på ski).

Jeg har jo nådd alle mine tidsmessige mål før fylte 40, som jeg lovet meg selv,  men det er klart det hadde vært artig å klare flere personlige rekorder både på 5 km, 10 km og halvmaraton. Det er alltid muligheter for å bli en god veteran. Maraton tror jeg ikke er sunt. Dessuten får man så flat rumpe av det, så jeg vil ikke satse skjorta mi på noen ny rekord på den distansen.

Bislett er en gave til Oslos løpeglade befolkning og jeg er glad for at ikke flere har oppdaget inneanlegget.
Men det får være grenser; løper ikke langtur innendørs. Til helga arrangeres det 24-timers løp der. Ja ja, hver si lyst.

Låner en video fra løpebanen fra Bislett fra  http://www.mosjonisten.com/. Fint, ikke sant!
http://www.youtube.com/watch?v=WKZUsudSIxE&feature=player_embedded

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar