søndag 9. januar 2011

Ikke helt som planlagt tur

Det er mye mulig jeg begynner å bli alt for godt vant til preparerte skispor. Lysta til å være preppemaskin i dag var ikke veldig stor. Viktige deler av dagens planlagte langtur var ikke preparert etter siste døgns snøfall, og ikke godt å vite hvor langt jeg evt måtte ha tråkka løyper før det dukka opp nyere spor. Grenadértraséen til Kikut, som mulig alternativ, var heller ikke preparert da jeg fôr forbi i løypekryssene. Så da ble det en helt annen tur. Sandbekkmana får vente til en helg det ikke har snødd i forkant.

Ved Ringkollen
Dagens tur starta i solglimt og - 4 grader på Ringkollen, etterhvert ble det gråvær, snøfall, og veldig mildt ved målgang.
Jeg hadde satt bilen på Sognsvann for å ta skibussen til Ringkollen. Nevnte inkurier mhp preparerte løyper gjorde at jeg måtte finne en alternativ måte å komme meg tilbake til Sognsvann på. Bedre enn å bruke tiden på å vente på buss i Sørkedalen og to t-banebytter for å komme seg tilbake til Sognsvann var det å ta løypa fatt fra Elveli retning Kobberhaughytta. 
Hverken skoleboller eller kaffe innomhus i dag. Kun korte stopp langs løypa av ren nødvendighet. 
Elendige spor fra Kobberhaughytta, og horder av folk i alle genre. Vet det jo, men minner meg selv på; Skal aldri gå til Sognsvann en søndag igjen.

Løypetraséer gått i dag:
Ringkollen - Borgersetra - Vassendvika - Stubdalsflaka - Oppkuvvann - Kjagdalen - Lysedammene - Pipenhus - Elveli - Finnerud - Kobberhaughytta - Blankvann - Gamle Ankervei - Sognsvann
Distanse: Ca 44 km.
500 km er herved passert denne skisesongen.


Ved Ringkollen

Nordre Heggelivann





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar