søndag 8. september 2013

Til topps med nedtur

Drammen halvmaraton 8. september 2013
Strålende vær, lette bein, lett i kroppen og veldig optimistisk på egne vegne med målsetting om ny pers (den forrige ble satt under NM i Drammen i samme løypa i 2011).

Strategi i teorien: Holde jevn fart så jeg har litt overskudd mot slutten.
Hva skjedde:  Heisann, dette gikk da lett. Her er det jo bare å kjøre på. Fra start.

Følger turistforeningens Ter
 

Erfaringsbasert læring?  Nei, det gjelder fremdeles ikke.
Etter halvløpt løp var det meste av kruttet oppbrukt. De siste 10 km ble løpt mer med hjernen enn med kroppen.
Drakk uvanlig mye hele tiden. Det var varmt! (og skremt av tv-bildene av 10.000 meter-løperen som segna om på grunn av dehydrering dagen før i Sverige. Ville ikke ende opp slik: http://www.nrk.no/sport/for-en-kollaps-av-svensken_-1.11227641)

Målet om å krype under 1.28.00 røyk med over minuttet (1.29.09) . Konstaterer at jeg ikke er god nok for bedre tid på halvmaraton i år. Ikke har jeg trent for distansen i år heller, men det skal jeg ikke bruke som bortforklaring.  Jeg er storfornøyd med ny klasseseier jeg, og en veldig trivelig dag i Drammen.

Det er Ti for Grete i Oslo om to uker. Da kan jeg fyke ut fra start uten å tenke så mye på disponering av kreftene. Eller?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar