onsdag 21. mai 2014

Ny pers i flybyen

Fjorårssesongen inkluderte ingen 5 kilometerløp, litt tilfeldig egentlig. Persen var fra 2011 (19.32), og selv om jeg mente at jeg nå kunne være god for bedre enn den tida var det selvfølgelig litt spennende på kveldens 5 kilometer på Fornebu.
Litt lett regn gjorde forholdene ypperlige. Ikke uventet ga jeg alt i den først slake bakken, og dermed var det ikke mye oppspart energi igjen. Allikevel fikk jeg samla meg om å gi på mer de siste 2 kilometerne uten å bli kvalm, og jaggu ble det ny pers! 19.09 og strålende fornøyd!
Vinneren av min aldersklasse ble også vinner av løpet totalt, så det er åpenbart ikke slik at kvinner blir treigere med åra. Det har vi mange levende eksempler på.

Et nytt drin(k)keglass rikere, og tilfreds med å kjenne at intervallene har gitt en effekt på hurtigheten. En kilometertid på 3.50 på 5-kilometerløpet er faktisk like raskt eller raskere enn det jeg som regel løper 1000-meterintervallene på (når jeg løper 7-10 x).

Gleder meg til neste 5-kilometer! Distansen er såpass kort at jeg har inntrykk av at målgang er like etter starten har gått. Liten tid til å kjenne på hvordan en har det underveis.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar