søndag 13. mars 2011

Ingen søndag uten ski

Det er vanskelig å stagge dragningen mot å komme seg ut på ski en søndag morgen, selv om beina var tunge etter gårsdagen, og været var grått.
Men det går jo an å ta søndagen som en tur, uten høy puls, og med innlagt innestopp andre steder enn hjemme.
Med temperatur faretruende nær 0 var jeg kresen på hvor jeg skulle gå i dag. Ville ikke slite i glatte spor uten feste, ikke ville jeg ha mange og bratte oppoverbakker, og helst ville jeg kjenne noen kuldegrader mot ansiktet.
Krokskogen innfridde (med unntak av stykket Skansebakken-Heggelivann. Der var spora glatte), og attpåtil med glimt av sol og med spredte snøfjoner i lufta. I dag ble det toddy og skolebolle på Løvlia før jeg gikk videre rundt om Ringsmyrene og Stubdalsflaka før jeg vendte nesa tilbake til Sørkedalen. Lite folk.
Død elg.

Denne elgen lå stykkevis og delt ved siden av skisporet. Men det blir nok ikke elglår til middag,selv om muligheten bøy seg her.


2 kommentarer:

  1. Så den ligger der fremdeles...

    http://www.skiforeningen.no/cgi/newimgshow.cgi?id=13684

    SvarSlett
  2. Ja jeg syntes jeg hadde sett motivet på et bilde et sted før...

    SvarSlett