lørdag 19. januar 2013

Det går i minus

-25 på Grua, sa konduktøren på Gjøvikbanen da jeg skulle gå av. 
Ja ja, bare å lukke alle glidelåser og glipper og kaste seg inn i kuldeveggen. Det gikk riktig så fint det. Det gjorde ikke noe at første mila var oppoverbakke. Deretter kan jeg ikke huske at jeg svetta stort. 

Til dels tipp topp nyoppkjørte løyper, også i terrengløypene.
Ikke en gang skummelt å kjøre de fine bakkene ned fra Daltjuven mot Stålmyra

Delvis ny trase´ mellom ca Mago og Trehjørningen. Den likte jeg ikke. Nesten ikke snø og uoversiktlig terreng i fart. Det begynte tære på kreftene her, for jeg visste jo ikke hvor løypa kom ut i andre enden.  Antar det er en grunn til at skiltinga på Delebekken da heller ikke lenger viser vei over Trehjørningen (vannet). Muligens ofte utrygg is?

Merkbart mildere fra Trehjørningen. Glatt føre og dårlig feste herfra til Kjelsås.

Veldig lite folk på ski i dag.

Dårlig bildekvalitet, men vakre trær. Utsikten fra scooterløypa over Grimsvatnet.
 

Mellom Fløyta og Finntjern

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar