søndag 27. januar 2013

Det snør spor

Gjennom Spålen. Scooter nettopp passert
Jo, det er sant; det snør spor!

Da jeg la meg lørdag, mens det snødde utenfor,  frykta jeg for at jeg måtte tråkke løyper morgenen etter. Det slapp jeg. Snø hadde falt men ikke enorme mengder. Det som hadde kommet ned fra himmelen gjorde imidlertid susen på føreforholdene!
Nydelig føre var det, gode og til dels ferske skispor og så mykt underlag nå at til og med jeg kunne kjøre rett ned samtlige bakker, også de jeg vanligvis ploger i til jeg får krampe på innsida av låra. Nå var det bare moro.
Møtte på flere løypescootere enn mennesker de første par mila sørover.

Det er privilegium å våkne opp 700 meter unna skispor, og å kunne gå gjennom løypenettet til du ender på en togstasjon  der toget (som attpå til er i rute!) tar deg nesten til døra. Om det ikke er norsk kultur så er det noe av det som gjør Norge til et paradis å bo i. Synes jeg da.

Blåtimen varmer opp for fullmånenatta


Ikke mye utsikt denne helga, men du verden så flott skauen er i gråvær også. Fullmånen lyste med sitt magiske åsyn etter mørkets frambrudd.

Helgas (og mitt) løypevalg:
Lørdag: Movatn - Gørja - Kikut - Sandungen - Katnosa - Snøploghøgda - Almedalen - Nysetra

Søndag: Nysetra - Almedalen - Snøploghøgda - Katnosa - Spålen - Vesle Sandungen - Knappaveien - Kikut - Gørja -Movatn
Hva er mer naturlig å ha i drikkebeltet enn Gran Reserva Malbec 2009

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar