søndag 13. januar 2013

Helmaks i innlandet

Ryktene fortalte om delvis betongløyper sørpå. Valget var enkelt.
Litt lenger nord i innlandet var det silkemyke skispor.


Jamfør diskusjonen om den norske kultur de siste par ukene, og dagens konklusjon i Aftenposten, elsker vi det enkle rolige hyttelivet. En konklusjon på bakgrunn av 500 innlegg og 17.000 stemmer.
Hvem leser Aftenposten? Jo, de med penger og tid nok til å være hjemmefra i flere korte eller lengre perioder hele året.
Det er nok mange som drømmer om at de skulle ønske at de elsket det enkle hyttelivet,  men jeg er nokså sikker på at flertallet ikke vil unnvære strålene fra en varm dusj, oppvarma badegulv, tilgang til pc og internett, temperert rødvin m.m. (Iskald rødvin er forresten veldig godt!)


Etter min første uke med en såkalt "smarttelefon" konstaterer jeg at det er noe av det mest usmarte instrumentet jeg har hatt i hendene. Telefonen takler ikke kulde lavere enn -10. Ikke egnet for det enkle liv. Jeg går over til røyksignaler.
Etter oppvarming i vaffel- og toddypause i skihytta Snertingdal fikk jeg tatt 3 bilder før telefonen igjen sa farvel.


Stormyrrunden - mellom Snertingdal og Biri

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar